چگونه یک منو کافه یا رستوران بنویسیم ؟

اگر نمی‌توانید یک طراح منو استخدام کنید و یک منو را بخرید و می‌خواهید خودتان در ساخت منو تلاش کنید، کافی است این فرآیند چند مرحله‌ای ساده را در مورد نحوه ایجاد منوی رستوران دنبال کنیدو منوی مخصوص به رستوران خود را بنویسید .

منوی رستوران شما بیش از فهرستی از اقلام و قیمت ها، بازتابی از مفهوم، سبک و کیفیت غذای شماست. این ابزار بازاریابی مهم را با دقت بنویسید.

چند آیتم باید در منوی رستوران باشد ؟

پاسخ «کمتر از آن چیزی است که فکر می کنید» است! جورج ای میلر، کارشناس روانشناسی شناختی، دریافت که بیشتر افراد می توانند تنها هفت قطعه اطلاعات را در یک زمان حفظ کنند. این بدان معنا نیست که شما فقط باید هفت آیتم منو داشته باشید، بلکه به این معنی است که باید در نظر داشته باشید که آیتم های منوی خود را دسته بندی کنید و پیشنهادات را در هر دسته بین سه تا هفت مورد قرار دهید.

روزهای منوی رستوران عظیم با ده ها گزینه گذشته است. برای اکثر رستوران ها، یک منوی عظیم می تواند به سودآوری  از طریق موجودی استفاده نشده در انبارو  یا خراب شدن مواد لطمه بزند. 

مراحل نوشتن منو

1. همه چیز را بنویسید.

قبل از اینکه وارد طراحی شوید، باید یاد بگیرید که یک منوی رستوران بنویسید. با استفاده از اکسل، برگه گوگل یا حتی قلم و کاغذ، تمام وعده‌های غذایی را که می‌خواهید ارائه دهید فهرست کنید. 

2. دسته بندی آیتم های منو

همه موارد را در پیش غذاها، غذاها، دسرها یا هر دسته دیگری که مد نظر دارید دسته بندی کنید. سپس، تصمیم بگیرید که کدام آیتم‌های منو می‌خواهید بیشتر در منو ظاهر شوند. ممکن است بخواهید پیش غذاها در بالای منوی شما ظاهر شوند، و یا بخواهید یک غذای خاص در بالای منو قرار گیرد.آیتم های منو را جا ب جاکنید تا زمانی که دقیقاً به ترتیبی که می خواهید در منو ظاهر شوند، قرار گیرند

 

3. قیمت گذاری منو

شما باید با توجه به هزینه تمام شده برای غذا و  در نظر گرفتن سودتان یک قیمت برای هر غذا در نظر بگیرید. در حین قیمت گذاری به هزینه هایی مثل حقوق کارکنان ، هزینه های جانبی رستوران و رقبای خود هم توجه کنید 

4.توضیحات منو

برای هرکدام از غذاها و هر ایتم از منو می توانید مواد استفاه شده در آن و یا طعمش را شرح دهید . استفاده از کلماتی مثل ترش ، شیرین ، تند و …

5.رنگ منو و طراحی

حالا که همه آیتم های منو را به ترتیب درست روی منو قرار داده اید به طراحی گرافیکی فکر کنید. یک طرح رنگی برای منوی خود انتخاب کنید که نشان دهنده برند رستوران شما باشد. می توانید از ترکیب سه رنگ در منوی خود استفاده کنید.

سپس به کمک یک طراح گرافیک می توانید یک منو زیبا و منحصر به فرد طراحی کنید . که در آن به قرار گیری آیتم ها ، رنگ منو و … توجه می شود . 

6.تصویر غذاها

می توانید با استخدام عکاس از تمام منوی خود عکاسی کنید و در منوی خود تصویر غذاها  هم قرار دهید. 

7. چاپ

 

بالاخره نوبت به چاپ منوی رستوران رسید. اما قبل از آن کمی وقت بگذارید و منوی خود را تصحیح کنید و آن را برای کسی بفرستید که در هفته گذشته با منو وقت نگذرانده باشد و بتواند از یک نگاه دیگر یا شبیه نگاه مشتری به شما کمک کند و اگر همه چیز اوکی بود آن را بررای چاپ بفرستید .

 

– تیم بلوکازا با سابقه 5 ساله در رستوران می تواند به شما برای نوشتن بهترین و منحصر به فرد ترین منو کمک کند برای دریافت مشاوره با دفتر مرکزی رستوران بلوکازا تماس بگیرید . 

021- 26231185