راه اندازی رستوران | راه اندازی فست فود | چگونه یک فست فود خوب راه اندازی کنیم | راه اندازی کافه

شعبه دولت کافه رستوران بلوکازا

اگر اخیراً یک رستوران یا فست فود افتتاح کرده‌اید یا ارتقای شغلی مدیر دریافت کرده‌اید، اگر می‌خواهید در صنعت رستوران‌داری موفق باشید، باید مهارت‌های مهمی را در اختیار داشته باشید.

تفاوت بین یک کافه سودآور و کافه ای که در عرض شش ماه بسته می شود، توانایی تیم مدیریت برای ترکیب رویه های کاری کارآمد، تجزیه و تحلیل کارشناسانه فروش و موجودی، و پایبندی مداوم به بهترین شیوه ها است. با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا مهمترین چیزهایی که باید بدانید برای مدیریت موفق یک رستوران فست فود آورده شده است.

تعریف سطوح مدیریتی
خوب استخدام کنید و جابجایی کارکنان را کاهش دهید
کارکنان خود را آموزش دهید
نظافت و ایمنی را در اولویت قرار دهید
ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید
از سیستم POS مناسب استفاده کنید
مدیریت موجودی
برای ایجاد بهبود به داده های مشتری نگاه کنید
انتظارات خود را از همان ابتدا مشخص کنید
کتابچه راهنمای کارمندان رستوران برای داشتن یک پرسنل جلو و عقب خانه با عملکرد بالا بسیار مهم است. ما الگوهایی را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانید مواد آموزشی و داخلی خود را ایجاد کنید.
تعریف سطوح مدیریتی
بسته به ساختار سازمانی غذاخوری سریع و معمولی شما، تیم مدیریت شما ممکن است کارکنان زیر را در اختیار داشته باشد:

مدیریت در راه اندازی فست فود و رستوران

مدیر کل
مدیر کل (GM) مسئول عملیات کلی رستوران است. آنها “رئیس بزرگ” هستند و تمام تصمیمات تجاری در نهایت از طریق آنها می گذرد. با زنجیره های فست فود ملی مانند برگر کینگ یا تاکو بل، هر مکان یک مدیر کل خواهد داشت.یک مدیر کل فست فود خوب چندین سال تجربه به عنوان دستیار مدیر، از جمله تخصص در آشپزخانه و اتاق ناهارخوری خواهد داشت. در حالی که مدرک لیسانس در مهمان‌نوازی همیشه الزامی نیست، اما می‌تواند مدارک و مقیاس پرداختی آنها را افزایش دهد.

دستیار مدیر
تحت GM، ممکن است یک یا چند دستیار مدیر وجود داشته باشد. اگر دومی باشد، آنها بیشتر در حوزه‌های مختلف مسئولیت دسته‌بندی می‌شوند.دستیار مدیران رستوران و فست فود یک موقعیت ابتدایی هستند. بسیاری از افراد به دلیل عملکرد موفق خود به عنوان یک سرور، بارمن یا آشپز به این نقش ارتقا می یابند.

مدیر آشپزخانه رستوران
مدیر فست فود در زمان راه اندازی آشپزخانه بر تمام جنبه های آشپزخانه مانند استخدام کارکنان فست فود آشپزخانه، تهیه غذا و خرید موجودی مواد غذایی نظارت خواهد داشت.

مدیر اتاق غذاخوری فست فود یا مدیر طبقه
این مدیران مسئول کارکنان خدمات جلوی خانه (FOH) هستند تا اطمینان حاصل کنند که عملیات رستوران شما به خوبی اجرا می شود و مشتریان راضی هستند.

برخی از عملیات‌ها از قالب کمی متفاوت استفاده می‌کنند و مدیر راه اندازی فست فود کل بر همه فعالیت‌ها نظارت می‌کند و مجموعه‌ای از سرپرستان شیفت وظیفه رسیدگی به شکایات مهمانان و تسهیل ارتباط بین آشپزخانه و کارکنان خدماتی را دارند. هر رستوران در صنعت فست فود کمی متفاوت از رستوران بعدی است، بنابراین سبک مدیریتی را بیابید که برای نیازهای تجاری منحصر به فرد شما بهترین کار را دارد.

دیزاین میز غذا در رستوران

استخدام خوب در زمان راه اندازی رستوران، فست فود و کافه

در زمان راه اندازی کافه، فست فود یا رستوران خوب استخدام کنید و جابجایی کارکنان را کاهش دهید
مگر اینکه برای یک نقش مدیر استخدام کنید، بسیاری از مشاغل سطح ابتدایی فست فود حداقل دستمزد را پرداخت می کنند که می تواند بسته به ایالت متفاوت باشد. اکثر کارمندان پاره وقت در نظر گرفته می شوند، اما ممکن است تعدادی کارمند تمام وقت غیر مدیر نیز وجود داشته باشند.

برای اطمینان از دریافت بهترین مجموعه از نامزدها، شرح شغل کاملی ایجاد کنید که تمام وظایفی را که متقاضی انجام روزانه انجام می دهد و همچنین شرایط خاصی که ممکن است پیش بیاید مانند پذیرایی از یک رویداد یا ناهار شرکتی را مشخص می کند. هنگامی که شرح شغل خود را نهایی کردید، زمانی را برای ارسال آگهی به تابلوهای شغلی اختصاص دهید که کارمند ایده آل شما به احتمال زیاد آن را می خواند. به عنوان مثال، سایت دیوار  یک پلت فرم جستجوی شغل عالی است که انواع مختلفی از مشاغل را برآورده می کند.

در نهایت، اگرچه سرورها و بارمن‌ها کارمندانی هستند که انعام می‌گیرند، اما ممکن است با ارائه مقداری بیشتر در ساعت، فروشندگان با شخصیت بیشتری را جذب کنید. برخی از ایالت ها به کارکنان انعام داده شده نیاز دارند که حداقل دستمزد دریافت کنند. حتماً این را در تصمیمات استخدامی خود در مورد مبلغ پرداختی به کارکنان خود لحاظ کنید.

رستوران‌ها،کافه ها و فست فودها بالاترین نرخ گردش مالی را در بین هر صنعت دارند، بنابراین اگر اغلب در حال استخدام هستید، ناامید نشوید. چندین استراتژی وجود دارد که می توانید برای کمک به کاهش گردش مالی از آنها استفاده کنید، مانند:

تا جایی که ممکن است در زمان بندی انعطاف پذیر باشید
راه اندازی فعالیت های تیم سازی
ایجاد مسیر روشن برای رشد و توسعه

کارکنان خود را آموزش دهید
همانطور که استخدام مناسب می تواند جابجایی کارکنان را کاهش دهد، آموزش کافی کارکنان نیز می تواند. کارمندانی که می دانند چگونه کار خود را انجام دهند کاملاً از آنچه از آنها انتظار می رود آگاه هستند نسبت به آنهایی که فاقد این سطح آگاهی هستند عملکرد بهتری خواهند داشت.

کارکنانی که به خوبی آموزش دیده اند، کارمندان کارآمدی نیز هستند. اعضای تیم که انتظارات شغل خود را درک می کنند، می توانند با نظارت کمتری کار کنند. یک تیم شایسته مدت زمان لازم برای تکمیل کار را کاهش می دهد. زمان کمتر کار برای شما برابر است با کاهش هزینه های نیروی کار.

یک آشپز خوب آموزش دیده و کارآمد در خط تولید  رستوران شما خطاهای غذایی (ضایعات) را کاهش می دهد، به طور موثر کار می کند و احتمالاً دانش زیادی در حین کار در اختیار دارد. همین امر در مورد کارکنان صندوق رستوران شما نیز صدق می کند.